W oddziałach ZUS w całej Polsce stworzono warunki poprawiające obsługę osób z uszkodzonym narządem słuchu. Obecnie przychodząc do ZUS można o swojej sprawie porozmawiać ze specjalnie wyszkolonym, biegle władającym językiem migowym pracownikiem Zakładu. Umożliwia to usługa wideotłumaczenia. Wszystkie czynności techniczne, odpowiednie ustawienie monitorów oraz kamery internetowej zapewnia pracownik Sali Obsługi Klientów - wyjaśnia Anna Drabarek, Naczelnik Wydziału Obsługi Klientów i Korespondencji Oddziału ZUS w Siedlcach. Teraz wystarczy już tylko nawiązać połączenie, aby obsługę podjął docelowy pracownik. Wyjaśni on osobie głuchej za pomocą języka migowego wszelkie wątpliwości i udzieli wyczerpujących informacji w sprawie.
Rozwiązanie to będzie teraz testowane przez niepełnosprawnych gości oddziałów ZUS w całej Polsce. Liczą, że nowoczesna technologia poprawi trudności, które często sprawia im „dogadanie się” w urzędowych sprawach. Tego rodzaju wideokonferencje możliwe są obecnie jedynie w siedzibach oddziałów ZUS, ale jesteśmy pełni optymizmu, że popularność tej propozycji rozpowszechni to narzędzie w każdej placówce Zakładu, a z czasem może nawet w każdym urzędzie w Polsce – dodaje Kazimierz Sujka, Dyrektor Oddziału ZUS w Siedlcach.
Komentarze