Europejskie spotkania z muzyką przy fontannie - koncert muzyki niemieckiej i austriackiej
Wystąpią:
Ewa RZETECKA-NIEWIADOMSKA - fortepian
Hubert NIEWIADOMSKI - baryton
W programie:
Utwory Bacha, Mendelssohna, Wolfa, Mozarta, Straussa.
Ewa Rzetecka-Niewiadomska – w roku 2003 ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie klawesynu prof. Leszka Kędrackiego, a w 2008 roku studia podyplomowe w Konserwatorium Muzycznym w Genewie w klasie klawesynu solowego prof. Alfonso Fedi. W 2014 zdobyła tytuł Maestro al Cembalo w klasie prof. Leonardo Garcia Alarcon w Konserwatorium genewskim i nagrodę specjalną Groux-Extermannza za wystawienie opery John Blow „Venus and Adonis”.
Koncertowała solowo jako klawesynistka i organistka, kameralnie i w orkiestrach, w Polsce i za granicą. Regularnie współpracuje z zespołem Atelier Baroque de l'Orchestre de la Suisse Romande, w duecie z flecistą Carlo Jansem jako zespół Duo impetuoso i barytonem Hubertem Niewiadomskim tworząc Duo Polonais.
Jej pasją są opery barokowe. Współpracowała z Teatrem Wielkim w Łodzi przy wszystkich produkcjach barokowych oper ostatnich lat, jak również z zespołem Cappella Genevensis, francusko-szwajcarską grupą specjalizującą się w wykonywaniu małych oper barokowych z pokazami multimedialnymi.
Hubert Niewiadomski, baryton – odbył edukację wokalną najpierw pod kierunkiem prof. Katarzyny Zachwatowicz-Jasieńskiej (Warszawa) a następnie w klasie prof. Gilles Cachemaille w Wyższym Konserwatorium Muzycznym w Genewie. Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich. Ukończył również studia informatyczne na Wydziale Elektroniki Politechniki Warszawskiej oraz uzyskał stopień doktora w dziedzinie fizyki cząstek elementarnych na Uniwersytecie w Manchesterze. Pracuje obecnie w CERN oraz jest organistą Polskiej Misji Katolickiej w Genewie.
Jako solista wykonuje muzykę oratoryjno-kantatową, operową i kameralną. Występował m.in. z Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej, Polską Orkiestrą Radiową, Polską Orkiestrą Bałtycką, Orkiestrą Konserwatorium w Genewie.
Stale koncertuje z wiodącymi zespołami genewskimi (m.in. Cantatio i Ensemble Vocale et Instrumentale de Carouge) wykonując przede wszystkim muzykę barokową. Nagrał madrygały Monteverdiego, Dowlanda i Moulinié w ramach albumu Resonance wydanego w 2010. W ostatnim czasie uczestniczył w licznych koncertach kantat Bacha, Telemanna i muzyki angielskiej (m.in. partia tytułowa w operze Venus i Adonis Johna Blowa).
Wstęp wolny.
W przypadku złej pogody koncert odbędzie się w Sali Białej (ilość miejsc ograniczona).
Komentarze