Czy można jednoznacznie określić, co jest bardziej opłacalne - pozycjonowanie stron internetowych czy kampania Google Ads? Dowiedz się tego z naszego artykułu.
Co musisz wiedzieć na początku?
Aby zrozumieć odpowiedź na wcześniej postawione pytanie, warto dowiedzieć się więcej o każdym ze wspomnianych procesów. Reklamę Google Ads obsługują inne algorytmy niż te, wpływające na wyniki wyszukiwania. W praktyce więc nawet intensywne, profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych nie zapewni nam widoczności w miejscu zarezerwowanym na płatne reklamy. Zależność ta działa także w drugą stronę - kampania Google Ads nie sprawi, że nagle magicznie zaczniemy pojawiać się w wynikach organicznych. To dwa odrębne podejścia i każde z nich ma swoje własne zalety. Jeśli więc decydujemy się na wybór między tymi rozwiązaniami, z własnej woli pozbawiamy się szans na to, by cieszyć się wszystkimi dostępnymi korzyściami.
Co zyskasz, wybierając obie metody?
1. Zaistniejesz w wielu miejscach
Stawiając na jednoczesne pozycjonowanie i kampanie Google Ads zwiększasz swoją widoczność nie tylko na branżowych portalach czy forach. Oprócz wyszukiwarki, stajesz się także widoczny w sieciach partnerskich.
2. Docierasz do różnego typu klientów
Ze swoim przekazem trafiasz zarówno do osób, szukających dokładnie takiego rozwiązania, jakie oferujesz, jak też do klientów niezdecydowanych, wahających się, robiących rozeznanie na rynku danych produktów, usług.
3. Nie musisz czekać długo na efekty
Niektóre słowa kluczowe mogą wymagać większego wysiłku i nakładu czasu niż inne. Decydując się na jednoczesne wykorzystanie reklamy Google Ads i pozycjonowania nie musimy z założonymi rękami czekać na efekty. Frazy, wymagające więcej czasu na pojawienie się w wynikach organicznych możemy ekspresowo promować za pomocą kampanii Google Ads.
Reklama Google Ads i pozycjonowanie stron internetowych - osiągnij najlepsze możliwe rezultaty
Wiemy już, że rozważania na temat wyższości jednej z tych form zwiększenia widoczności nad drugą nie do końca ma sens. Debata pozostaje cały czas otwarta, więc prędzej czy później natkniemy się na sojuszników któregoś z tych dwóch podejść. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że argumenty różnią się, w zależności od tego, z jaką branżą mamy do czynienia. Mimo to specjaliści podkreślają, że to właśnie połączenie pozycjonowania z kampaniami Google Ads daje najlepsze efekty.
Komentarze