W zakładzie Stadler Polska w Siedlcach trwa realizacja zamówienia na dostawę 30 tramwajów dla czeskiego miasta Ostrawa, z opcją dalszego zamówienia kolejnych 10 pojazdów. Jest to pierwszy w historii zakładu kontrakt na budowę tramwajów. Siedlecki Stadler ma już też zamówienie na dostawę 35 tramwajów dla Krakowa. z opcją na kolejne 15 pojazdów. Obecnie trwa etap konstruowania pojazdu.
Tramwaj, który zjechał 21 kwietnia z linii produkcyjnej Stadlera rozpoczyna teraz testy statyczne i dynamiczne, wymagane do uzyskania homologacji. Kolejny pojazd opuści zakład z końcem kwietnia, a następne, sukcesywnie w nadchodzących miesiącach. Produkcja tramwajów dla Ostrawy przebiega zgodnie z planem. Ostatnie zamówione pojazdy zostaną przekazane zamawiającemu do końca lipca 2019 roku. Pierwsze tramwaje z Siedlec przewiozą pasażerów już w sierpniu 2018.
Spółka Stadler Polska w Siedlcach dotychczas specjalizowała się w produkcji pociągów – znanych i lubianych przez pasażerów pojazdów typu FLIRT, a także GTW. Zakład wyprodukował 400 pociągów. - Bardzo się cieszę, że poszerzamy paletę produkowanych w Siedlcach pojazdów o kolejny typ. Jestem przekonany, że produkowane w naszym zakładzie tramwaje powiększą grono naszych zadowolonych klientów i pasażerów – powiedział Tomasz Prejs, dyrektor zarządzający Stadler Polska.
Tango NF2 nOVA dla Ostawy to tramwaj nowoczesny, zapewniający wysoki komfort jazdy i niskie koszty eksploatacji. Posiada modułową budowę, ergonomiczną kabinę motorniczego i jest w pełni klimatyzowany. Obrotowe wózki jezdne z elastyczną ramą zapewniają spokojny bieg pojazdu. Charakteryzuje się także niskim poziomem hałasu nawet przy dużych prędkościach. Tramwaj jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Jego konstrukcja spełnia wszystkie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa standardy UE. Dodatkowo czoło tramwaju jest ukształtowane optymalnie pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszych.
Dwuczłonowe tramwaje nOVA mają długość 24,9 m, szerokość 2,5 m i wysokość 3,6 m. Mieszczą do 188 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących. Pojazdy są w całości niskopodłogowe i mają czworo szerokich, dwuskrzydłowych drzwi, umożliwiających szybkie wsiadanie i wysiadanie, a także rampę dla wózków inwalidzkich. Rozwijają maksymalną prędkość do 80 km/h.
Komentarze