Od pewnego czasu projekty międzynarodowe eTwinning rozgościły się na dobre w szkole, zatem nie mogło zabraknąć projektu związanego z Wielkanocą. Tym razem realizowany jest projekt „Wymiana kart Wielkanocnych”. W przedsięwzięcie zaangażowane są klasy pod kierunkiem Katarzyny Drabarek, Marty Niesiołowskiej i Kornelii Borzymowskiej. Spotkania online poprzedziły przeróżne aktywności związane z tradycjami świątecznymi w Polsce oraz przybliżające poznanie uczniów ze szkół partnerskich. Między innymi uczniowie wraz z nauczycielami przygotowali zdjęcia grup projektowych i opis szkoły, z których powstanie wspólna prezentacja wszystkich członków projektu. Uczestnicy nagrali krótkie filmiki z życzeniami Wielkanocnymi w języku polskim i angielskim, jak również obejrzeli życzenia po rumuńsku, hiszpańsku, włosku, turecku i chorwacku. Uczniowie przygotowali także własnoręcznie piękne, kolorowe i wiosenne karty Wielkanoce z życzeniami w języku polskim i angielskim, które zostały wysłane do Hiszpanii, Rumunii i Turcji. W niektórych przypadkach w wykonanie kart zaangażowane były całe rodziny uczniów. Rodzicie chętnie pomagali swoim dzieciom w zaprojektowaniu oraz w wykonaniu kart. Naturalnie uczniowie otrzymali również kartki świąteczne z różnych krajów. Otrzymanie kartek Wielkanocnych z własnym imieniem od zagranicznego rówieśnika sprawiło dzieciom dużo radości.
Nie mniej jednak spotkania online z partnerskimi szkołami wywołały najwięcej pozytywnych emocji i radości z uczestnictwa w projekcie. Każdy z uczniów miał okazję do przedstawienia się nowym kolegom i koleżankom, złożenia i otrzymania życzeń Wielkanocnych. Polscy uczniowie próbowali nauczyć swoich rumuńskich kolegów życzeń „Wesołych Świąt Wielkanocnych” w języku polskim oraz nauczyć się życzeń w języku rumuńskim, co nie było łatwe dla żadnej ze stron. Hiszpańscy uczniowie zaprezentowali wykonane przez nich pisanki oraz zdjęcia z zajęć związanych w Wielkanocą. Spotkania kończył wspólny chat, podczas którego uczniowie składali sobie nawzajem pisemne życzenia, chętnie używając wielu dostępnych emotionków, służących do wyrażania nastroju w internecie.
Czy udział w międzynarodowych projektach oraz spotkaniach online przygotuje naszych uczniów do bycia obywatelami świata i czynnego używania języka angielskiego w komunikacji? Jesteśmy przekonani, że tak.
Komentarze